Santíssima Trinitat 2026

Avui hem celebrat la festa de la Santíssima Trinitat a la parròquia de Sant Adrià amb tot l’alumnat i professorat de l’escola, en una jornada viscuda com una autèntica experiència de comunitat, participació i creixement compartit. Inspirats pel lema del curs,“Lliures per estimar”, la celebració ha volgut ajudar els alumnes a descobrir que la Trinitat no és només un concepte religiós, sinó una manera de relacionar-nos i de construir escola des de l’acollida, el respecte i l’amor als altres. A través de gestos simbòlics, lectures, reflexions i manifestos preparats per les diferents etapes, l’alumnat ha pogut expressar què significa viure en comunió, cuidar els vincles i aprendre a caminar junts. Especialment significativa ha estat la participació compartida entre alumnes grans i petits, reforçant el treball d’apadrinament entre etapes educatives, un element clau del nostre projecte educatiu. Aquestes experiències generen referents positius, creen sentiment de pertinença i eduquen en la responsabilitat, l’acompanyament i la cura de l’altre. La celebració també ha posat en valor que educar va molt més enllà de transmetre continguts. Eduquem quan creem espais on cada alumne se sent mirat, escoltat i estimat; quan fomentem una escola que no exclou ningú i que converteix la convivència en una oportunitat per créixer humanament. En aquest sentit, la festa de la Santíssima Trinitat ens recorda que la identitat de l’escola trinitària es construeix des de la relació, la fraternitat i el compromís compartit. La bona actitud, l’atenció i la implicació de tot l’alumnat durant la celebració han fet visible, una vegada més, que quan una comunitat educativa camina unida, els valors treballats a l’aula prenen sentit i es transformen en experiències que deixen empremta.”

La llegenda de Sant Jordi arriba a Infantil!

Els nens i nenes d’I5 han preparat amb molta il·lusió la representació teatral de la llegenda de Sant Jordi, que han compartit amb tots els infants d’educació infantil. Després de dies d’assaig, aprenent diàlegs, moviments i posant-se a la pell dels personatges, han aconseguit fer una actuació plena d’entusiasme i creativitat. Vestits de cavallers, princeses i dracs, els infants han captivat el públic des del primer moment, fent viure la història amb emoció i alegria. Els més petits han gaudit molt de l’espectacle, seguint la història amb atenció i aplaudint al final. Ha estat una experiència molt enriquidora, que ha permès treballar l’expressió oral, la confiança i el treball en equip, tot compartint la màgia de Sant Jordi.

Neuroart

El passat 10 de març vuit alumnes de 3r d’ESO van viure una jornada especial, la presentació de les seves obres al concurs Neuroart. Durant un trimestre tota la classe ha estat creant les obres per els hi permetessin representar artísticament un concepte relacionat amb la neurociència.  El projecte s’ha gestat mitjançant un procés d’aprenentatge en tres etapes, primer cada grup va haver de triar el concepte neurològic del qual volien aprendre alguna cosa més, després van haver de fer un petit informe que unís la teoria científica amb la proposta visual i per últim la creació plàstica. per la qual tots els grups van fer maquetes tridimensionals. Malgrat que totes les obres estaven molt bé, es va haver de triar dues que són les que es van presentar al concurs. Més enllà dels resultats, l’experiència ha estat profundament enriquidora per a tot el grup de 3r d’ESO. Ha estat una oportunitat única per entendre que la ciència no només s’estudia, sinó que també es pot sentir i transformar en art. imatges

Sinaí 2026

Dissabte passat va tenir lloc al nostre col·legi la Jornada Sinaí, una trobada de formació adreçada als professors, professores i al personal d’administració i serveis dels centres de la nostra Fundació. Hi van participar les escoles de Barcelona, Palma, Eivissa i Badalona, fet que va convertir la jornada en un espai ampli de trobada i d’intercanvi d’experiències. Al llarg del dia es van dur a terme diferents tallers i una sessió formativa que ens van permetre aprofundir en aspectes pedagògics, compartir bones pràctiques i reflexionar conjuntament sobre la nostra tasca educativa. Va ser una oportunitat per continuar creixent professionalment i reforçar el compromís amb el projecte comú que compartim com a Fundació. A més de l’aprenentatge, la jornada també va destacar per l’ambient de convivència entre els diferents centres. Retrobar companys i companyes, conèixer noves realitats i enfortir vincles va fer que fos un dia especialment enriquidor, tant en l’àmbit professional com en el personal.

Mur de Berlín, un món dividit

El passat dia 19 de febrer els alumnes de 3r i 4t d’ESO van visitar a l’Espai Inmersa de Barcelona, l’exposició “Mur de Berlín, un món dividit”. Els alumnes van poder veure a l’exposició un recorregut dels fets històrics més importants de la Guerra Freda, posant especial atenció al conflicte que es va produir a Berlín i les conseqüències que va suposar per a la població l’aixecament del famós mur. L’exposició recull nombrosos objectes reals així com fragments del propi mur que han traslladat per a aquesta exposició temporal. Els alumnes han pogut comprovar i veure també una infinitat de testimonis que van viure a Berlín durant aquells anys en diverses circumstàncies i les diferències que van viure a una banda i l’altra. Esperem que hagin gaudit d’aquesta visita. Més fotografies

Museu de la Xocolata

El Cicle Inicial va fer una sortida al Museu de la Xocolata per participar en un taller d’artistes de la xocolata. Durant l’activitat, els infants van descobrir l’origen del cacau, el procés d’elaboració de la xocolata i la importància d’aquest producte al llarg de la història. Al taller, van poder posar en pràctica la seva creativitat elaborant figures de xocolata, tot experimentant amb les formes i treballant amb molta cura i il·lusió. L’experiència va ser molt enriquidora ja que vam experiemantar amb la xocolata i, com no podia ser d’una altra manera, també van tenir l’oportunitat de tastar-laDesprés de la visita al museu, la sortida va continuar al Parc de la Ciutadella, on vam passejar i visitar l’Hivernacle. Vam aprofitar per observar l’entorn natural, compartir estones de joc i gaudir d’un dinar a l’aire lliure.Va ser una jornada molt completa que va afavorir la convivència, la curiositat i l’aprenentatge vivencial, tot reforçant els vincles entre companys i mestres en un entorn diferent de l’aula. ÀLBUM  

Jornada DENIP

Jornada de la Pau a l’escola: una comunitat lliure per estimar Amb motiu del Dia Escolar de la No-violència i la Pau (DENIP), l’escola ha viscut una jornada plena de sentit, emoció i compromís, en coherència amb el lema d’aquest curs: “Lliures per estimar”. Durant aquests dies, l’alumnat de totes les etapes ha participat en diferents dinàmiques de reflexió i treball a l’aula per aprofundir en el valor de la pau, el respecte, l’empatia i la convivència. Aquest treball previ ha culminat en un acte conjunt, on s’ha fet visible la força de la comunitat educativa. Un dels moments més significatius de la jornada ha estat la trobada entre grans i petits, amb alumnes de cursos superiors acompanyant els més petits, i viceversa. Aquest gest senzill però profund ha simbolitzat una escola que es cuida, que camina unida i que entén la pau com una responsabilitat compartida. Durant l’acte, s’ha llegit el Manifest de la Pau, elaborat a partir del lema del curs, i també s’han compartit en veu alta els aprenentatges, reflexions i compromisos que l’alumnat ha extret de les activitats fetes a classe. Paraules sinceres, nascudes de l’experiència, que han ajudat a donar veu als infants i joves com a protagonistes actius de la construcció de la pau. La celebració ha estat una experiència molt positiva, viscuda amb respecte, silenci, escolta i implicació per part de tot l’alumnat i el professorat. Un recordatori clar que la pau no és només un concepte, sinó una manera de relacionar-nos i de viure el dia a dia a l’escola. Des de l’escola continuem apostant per una educació que posi cada infant al centre, que fomenti la convivència i que eduqui persones lliures per estimar i compromeses amb un món més just i pacífic.

Portes obertes / Dia familiar

Iniciem les jornades de portes obertes pel proper curs i alhora celebrem un dia amb la família Us hi espperem!!!   Sigueu benvinguts tots i totes!

Col·labora

Si vols fer un donatiu per a algun dels nostres projectes solidaris, el pots fer a través del nostre Bizum:

Codi 01967

Moltes gràcies!